السبت، 15 يونيو 2013

أنا .


أنا العاقل و المجنون
أنا الدوشة و السكون
أنا السجن و المسجون ..
أنا الأنا و المليون..
أنا الظلم و المظلوم
. أنا الغريب اللي مستغرب خياله
و انا الأب اللي مستحمل عياله
و الشهيد الي مش شايف جماله
و العقول اللي مش رافضه الحقيقة
و البيوت اللي مبنية في دقيقة و الشجون
أنا أشجان ثايرة جوه قلبي المرضان
و انا الفرحة اللي مش لاقية فرحان
شايفني و مش ونسان غير بصورة في خيالي
عارفني و مش جاهل غير بحلم في خيالي ..
خيالي ده الملك .
و أنا عبده ..
و صوتي ده كان في يوم مش عبده ..
و مافهمتش إيه أنا عايزه ولا إيه أنا فاقده.
غير إن أنا عبده .

إنه المجوف من داخلي و المليئ من الخارج

فقاعة كبيرة .

زحاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام ..... قلتها و أنا أصرخ في وجهي .. كلي يتكالب

 علي و الوسيلة المثلي لقتلي هي تهشيم جمجمتي المزدحمة بالأفكار

و في عالمي .. عالمي أنا فقط . أبدو إعصاراً ... أبدو ككل شيئ رأيته من قبل .. من

 الصخرة إلي الماء .. إلي البكاء و البسمة الناقصة


و لكن إطمئنوا سأموت في عالمي يوماً ما .. لن أزعج أحداً.


شكراً للمزيج من البشر الذين مروا علي

و سلام

علي قبل الرحيل .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق